Neurologopedia/Logopedia
Głównym celem na zajęciach rewalidacji mowy jest wspomaganie rozwoju mowy i umiejętności porozumiewania się w zakresie mowy czynnej i biernej u uczniów z zaburzeniami mowy, wadami wymowy i wadami mowy. Nad wadami wymowy pracuje logopeda. Zaburzeniami mowy i wadami mowy zajmuje się neurologopeda i surdologopeda , dostosowując terapię do możliwości percepcyjnych i koncentracji słuchowej uczniów ze sprzężonymi niepełnosprawnościami, zarówno na tle neurologicznym, jak również słabosłyszących, słabowidzących, czy niesłyszących i niewidomych. Końcowy efekt terapii to nabycie przez ucznia kompetencji językowych w zakresach: komunikacyjnym, poznawczym i gramatycznym w najpełniejszy sposób na miarę jego możliwości.
Podczas w/w zajęć uczeń nabywa lub doskonali umiejętności w zakresie:
- artykulacji
- oddychania-fonacji
- mówienia - wydłużania wypowiedz
- pisania
- czytania
- komunikacji społecznej
Opanowanie w/w umiejętności pozwoli uczniowi:
- być bardziej samodzielnym w życiu codziennym,
- wyrażać potrzeby , emocje, myśli, oraz przekazywać informacje o zdarzeniach z wykorzystaniem mowy werbalnej, migowej, pisma, lub AAC,
- porozumiewać się z rówieśnikami i dorosłymi - nawiązywać z nimi relacje,
- bezkonfliktowo i skutecznie rozwiązywać problemy,
- uczestniczyć w pełniejszy sposób w życiu publicznym, językowe i zainteresowania,
- ukształtować prawidłową ocenę własnej osoby.
- poszerzać kompetencje